Udostępnij
Skomentuj
https://www.digitalo.pl/wiadomosc/ksiazka-o-opengl-jaka-najlepsza-ranking-polecanych/5878/ 2017-10-10 15:50:16.000000

Książka o OpenGL – jaka najlepsza? Ranking polecanych

OpenGL to uniwersalny i dostępny dla każdego interfejs programowania aplikacji przeznaczony do tworzenia grafiki. Oparty jest o 250 podstawowych wywołań, dzięki którym można zrealizować sceny w 3D z wykorzystaniem figur geometrycznych różnego rodzaju. Dzięki OpenGL grafika powstaje o wiele szybciej, bowiem polecenia są wykonywane przez sprzęt, tzn. procesor graficzny. Podobnie do OpenGL działa Direct3D, który odpowiada za wyświetlanie grafiki trójwymiarowej w produktach firmy Microsoft. Aby dowiedzieć się czegoś więcej o OpenGL, warto sięgnąć po różnego typu publikacje poświęcone temu interfejsowi. Jakie książki najlepiej wybrać?

Początków OpenGL należy upatrywać w działalności amerykańskiej firmy Silicon Graphics Inc., która powstała w 1982 roku. Jej założycielem był profesor Uniwersytetu Stanford Jim Clark oraz jego dziesięciu studentów. OpenGL powstał jako rozszerzenie IrisGL, biblioteki, którą Silicon Graphics Inc. umieszczało w produkowanych przez siebie stacjach graficznych. Dziś prawa do logo i nazwy OpenGL nadal należą do Silicon Graphics Inc., choć rozwój tego interfejsu jest kontrolowany przez Khronos Group, organizację działającą od 2000 roku, w której znalazły się takie znane firmy komputerowe jak NVIDIA, Intel czy ATI Technologies. Silicon Graphics Inc. także wchodzi w skład tej grupy. Dzięki pracy wielu specjalistów interfejs OpenGL jest ciągle rozwijany i pojawiają się jego kolejne wersje, coraz lepsze i skuteczniejsze.

Najczęściej wybierane książki o OpenGL w digitalo.pl

OpenGL jest obsługiwany przez wszystkie znane systemy operacyjne i większość procesorów graficznych. Producenci gier i innego typu oprogramowania korzystają z tej biblioteki niezwykle często, zwłaszcza że jej specyfikacja jest ogólnie dostępna. Co więcej OpenGL jest tak skonstruowany, że każdy może go rozszerzyć o niezbędne funkcje. Pomimo że kursy OpenGL można znaleźć w Internecie, aby zgłębić możliwości tej biblioteki, warto sięgnąć po fachową literaturę cenionych wydawców. Korzystając z tego typu książek, można mieć pewność, że przekazywane tam informacje są wiarygodne i pozbawione błędów.

Książki o OpenGL:

Aby nauczyć się obsługiwania biblioteki OpenGL, najlepiej skorzystać z gotowych publikacji w tym temacie. Warto przeczytać takie ciekawe propozycje wydawnicze jak:

  • Helion OpenGL. Receptury dla programisty ta publikacja ukazuje możliwości OpenGL. Jej autorem jest Muhammad Mobeen Movania, specjalista w tej dziedzinie. Dzięki książce można dowiedzieć się m.in. jak tworzyć realistyczne scenerie, mapować środowisko czy tworzyć animacje szkieletowe. Poradnik dostarcza także odpowiedzi na wiele pytań nurtujących programistów i dostarcza gotowe receptury ukazujące zastosowanie biblioteki OpenGL.
  • Helion OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII ta publikacja to rozbudowana praca zbiorowa na temat biblioteki OpenGL. Świetnie sprawdzi się jako wprowadzenie dla początkujących programistów, ale pomoże także tym bardziej obeznanym w grafice trójwymiarowej. Dokładnie opisuje interfejs, przedstawia dodatkowe elementy biblioteki, ale także prezentuje podstawowe informacje na temat grafiki 3D. Oprócz tego publikacja pogłębia wiedzę czytelnika z zakresu renderowania, teksturowania, shaderów czy sposobów poprawiania wydajności.
  • Helion OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D autorem tej publikacji jest Janusz Ganczarski, specjalista od programowania. Książka przybliża budowę biblioteki OpenGL, zasady obowiązujące przy pisaniu programów w oparciu o ten interfejs czy teorię obiektów. Co więcej poradnik uczy, jak przekształcać scenę, oświetlać modele czy tworzyć tekstury.

OpenGL, czyli niskopoziomowa biblioteka graficzna 3D, to niezwykle uniwersalne i przede wszystkim ogólnie dostępne rozwiązanie programistyczne. W porównaniu do DirectX działa nie tylko na produktach firmy Microsoft, ale jest kompatybilny ze wszystkimi znanymi systemami operacyjnymi. Aby lepiej poznać tę bibliotekę, warto sięgnąć po odpowiednią literaturę, dzięki której czytelnik będzie w stanie poznać podstawowe informacje o OpenGL, nauczyć się rysować i definiować scenę 3D, realizować przekształcenia geometryczne czy wprowadzać cieniowanie. OpenGL ma wiele do zaoferowania, dlatego dobrze jest poznać wszystkie jego możliwości.

Udostępnij
5,0
1 ocena
Oceń artykuł i Ty!

Komentarze (0)

Zwykły zakup
Od 39,99 zł do 100 zł
Kurier 24h
0 zł
od 19,99 zł
Kurier Poczta Polska 48h
0 zł
od 15,99 zł
Paczkomaty 24/7
0 zł
od 9,99 zł
Punkty Odbioru
0 zł
od 9,99 zł
od 100 zł
Kurier 24h
0 zł
od 19,99 zł
Kurier Poczta Polska 48h
0 zł
0 zł
Paczkomaty 24/7
0 zł
0 zł
Punkty Odbioru
0 zł
0 zł
CZAS NA ZWROT PRODUKTU*
Morele
30 dni
14 dni
Inni Sprzedawcy
14 dni
14 dni